۲۸ آذر ۱۳۹۹، ۲۱:۱۵

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام گلستان:

صنایع تبدیلی مرتبط با پرورش شتر در گمیشان ایجاد می شود

صنایع تبدیلی مرتبط با پرورش شتر در گمیشان ایجاد می شود

گرگان- مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان گفت: اجرای طرح های اشتغالزایی در شهرستان کمتر توسعه یافته گمیشان توسط ستاد در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی سلمان زاده عصر جمعه در حاشیه بازدید از شهرستان گمیشان به همراه مدیرعامل شرکت گسترش توسعه پردیس ستاد اجرایی امام (ره)، معاون عمرانی استاندار و فرماندار گمیشان اظهارکرد: بنا به تاکید رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) سرمایه گذاری و اجرای طرح های اشتغالزایی در شهرستان کمتر توسعه یافته گمیشان توسط ستاد در دستور کار است.

وی با اشاره به موضوع جهش تولید در دیم زارهای کشور افزود: ۳۰ هزار اراضی زراعی در گلستان با همت ستاد اجرایی به زیر کشت کلزا می رود.

سلمان زاده گفت: حمایت در این بخش، فرصتی است تا علاوه بر حمایت از کشاورزان به افزایش تولید، رشد اقتصادی، اشتغال زایی و غیره در استان کمک شود.

وی بیان کرد: در این طرح کمک هایی در زمینه بیمه محصولات کشاورزی، مساعدت در تهیه کود و بذر و اموزش به کشاورزان در دستور کار است.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان گلستان به سایر طرح های اشتغالزایی اشاره کرد و ادامه داد: این منطقه قابلیت توسعه دامپروری به ویژه زنجیره تولیدات شتر در کنار احیای مراتع را دارا است.

سلمان زاده اضافه کرد: با توجه به تاکید رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب جهت کمک به مردم شهرستان کمتر توسعه یافته گمیشان، بازدیدی از ظرفیت های دامپروری به خصوص موضوع زنجیره پرورش شتر و لبنیات در این منطقه صورت گرفت.

وی با اشاره به اراضی شمال گمیشان جهت کشت خارشتر و همچنین جهت پرورش شتر گفت: می توان از این ظرفیت ها برای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار استفاده کرد.

کد خبر 5098898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha